Extatische lofzang op de vrouwelijke sensualiteit  (NRC, 26 jan 2012)

Confronterende spiegel in The Reclining Woman (De Stentor, feb 2012)

Apen en Beer (EPTA , 2009)

Les Indes Galantes of Rameau Ontvlamt (verschillende citaten, 2005-2006)

Geestig eerbetoon aan Frank Zappa
(Volkskrant, 2003)

Rake klappen bij Gelders Orkest
(Volkskrant, 2002)

Studentenkoor blinkt uit in wulpse gilletjes
(Universiteitskrant van Groningen, 2002)

Het vrouwelijke van haarknot, naald en draad
(Volkskant, 2001)

Kruising tussen Kagel en Duck leidt tot hysterie ( NRC, 1999)

Kwaliteit talent moet nog blijken (Volkskrant, 1999)
Recencies
Astrid Kruisselbrink
Componist
Astrid Kruisselbrink
Componist
Les Indes Galantes of Rameau Ontvlamt

AD - De Dordtenaar, 11 september 2006

"Rameau's muziek in de zetting van Kruisselbrink is fenomenaal. Soms is zij betoverend mooi, zoals in het Air pour ZaÔre. Dan weer is het een bewust gecreŽerde, door dirigent Stephan Pas strak in de hand gehouden kakofonie. Boeiend."

Avui, 6 december 2006
"De instrumentatie die Astrid Kruisselbrink voor La Principal díAmsterdam heeft uitgedacht gaat niet alleen uiterst respectvol met het origineel om, maar weet er ook elementen uit latere muzikale stromingen doorheen te vlechten."

De Stentor, 28 december 2006
"Het resultaat is buitengewoon verrassend en dekt geheel de lading van Rameauís oorspronkelijke partituur waarin het immers nadrukkelijk draait om ontmoetingen tussen en botsingen van culturen uit alle wereldstreken. Kruisselbrink heeft aan de ene kant het notenmateriaal van de Franse meester ten volle gerespecteerd, maar deze hier en daar prikkelend voorzien van haar onvervreemdbaar eigen commentaar, door zowel minimal-, jazz- en Stravinsky-invloeden in het totaal toe te laten en op een zowel bonte als geraffineerde wijze in het klankbeeld te verwerken. En zo wordt opeens duidelijk dat werken als niet alleen Stravinskyís Pulcinella maar ook diens atonale Agon slechts op een steenworp afstand van Rameau liggen verwijderd. Dirigent Stephan Pas en de zijnen wekken deze wervelende muziek spetterend tot leven"

Leeuwarder Courant, 29 december 2006
"Overrompelend, brutaal en ook nog charmant. Cobla La Principal heeft Les Indes Galantes, van origine een dik drie uur durend stuk muziektheater uit de Franse barok van Rameau, ingedikt tot een soort Frank Groothof-versie voor volwassenen. Met aanstekelijke, mediterraan georiŽnteerde orkestraties en verbuigingen met onder meer jazz en balkaneske 7/8-maten verrast dit gezelschap de kenner van het origineel steeds opnieuw. Ook het klankbeeld (de inzet van een elektrische gitaar is niet geschuwd) boeit tot en met. De cobla - van origine een Catalaans straatorkest - klinkt verleidelijk, ruig, maar steeds speels en geÔnspireerd, een verdienste van de musici, maar zeker ook van componiste Astrid Kruisselbrink en tekstschrijver-verteller Huib Ramaer, die hiermee een laagdrempelige crossover op hun naam hebben gezet."